Правилник заштита и безбедност ученика
Гимназија „Сава Шумановић“
ШИД
Број: 02-316
Дана: 20.06.2018. године
На основу чл. 99, 108. и 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, број 88/17), Школски одбор Гимназије „Сава Шумановић“ Шид, на седници одржаној 20.06.2018.године једногласно је донео
ПРАВИЛНИК О МЕРАМА, НАЧИНУ И ПОСТУПКУ ЗАШТИТЕ И БЕЗБЕДНОСТИ УЧЕНИКА ЗА ВРЕМЕ БОРАВКА У ШКОЛИ И СВИХ АКТИВНОСТИ КОЈЕ ОРГАНИЗУЈЕ ШКОЛА
I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилником о мерама, начину и поступку заштите и безбедности ученика за време боравка у Школи и за време извођења свих активности које организује Школа (у даљем тексту: Правилник) прописују се мере, начин и поступак заштите ученика Школе и начин њиховог спровођења.
Заштита и безбедност ученика обезбеђују се у складу с ближим условима, облицима, мерама, начину, поступку и смерницама за заштиту и безбедност ученика, које прописује министар надлежан за послове образовања.
Члан 2.
Ученици имају право на заштиту и безбедност према одредбама Правилника:
1) у школској згради и школском дворишту;
2) на путу између куће и Школе;
3) ван школске зграде и школског дворишта – за време остваривања образовно-васпитног рада или других активности које организује Школа.
Члан 3.
Ученици имају право на заштиту и безбедност од:
1) поступака других лица,
2) болести и повреда,
2) пожара, поплаве, елементарних непогода и других природних појава које могу угрозити безбедност.
Члан 4.
Одељењски старешина и наставници који с ученицима обрађују одговарајуће програмске садржаје обавезни су да ученике упознају са опасностима с којима се могу суочити за време остваривања образовно-васпитног рада и других активности које организује Школа, као и с начином понашања којим се те опасности избегавају или отклањају.
Члан 5.
Одредбе Правилника дужни су да поштују директор Школе (у даљем тексту: директор), запослени у Школи (у даљем тексту: запослени), ученици, родитељи, односно старатељи ученика (у даљем тексту: родитељи) и трећа лица када се налазе у школској згради, школском дворишту или на другом месту на којем се остварује образовно-васпитни рад или друга активност у организацији Школе.
Члан 6.
Запослени, родитељи и ученици обавезни су да директору, помоћнику директора, секретару Школе (у даљем тексту: секретар), дежурном наставнику или другом овлашћеном лицу пријаве сваку појаву за коју посумњају да би могла да угрози заштиту и безбедност ученика.
Члан 7.
Посебна обавеза директора је да повремено, а најмање 2 пута месечно, проверава да ли се спроводе мере за остваривање заштите и безбедности ученика.
Провера из става 1. овог члана врши се без најаве.
Члан 8.
Ради спровођења мера утврђених Правилником, Школа сарађује са државним органима, органима општине Шид и другим субјектима с којима је таква сарадња потребна.
Члан 9.
На материју коју уређује Правилник примењују се и одредбе других општих аката Школе чија је примена важна за остваривање заштите и безбедности ученика.
Члан 10.
На остваривање заштите и безбедности ученика у издвојеним одељењима Школе сходно се примењују одредбе Правилника и одредбе других општих аката Школе чија је примена важна за ту материју.
II. ЗАШТИТА И БЕЗБЕДНОСТ У ЗГРАДИ ШКОЛЕ И
ШКОЛСКОМ ДВОРИШТУ
1. Заштита и безбедност од поступака других лица
Члан 11.
Заштита и безбедност ученика од поступака других лица обухвата заштиту и безбедност од:
1) дискриминације;
2) насиља, злостављања и занемаривања;
3) понашања које вређа углед, част или достојанство;
4) страначког организовања и деловања.
Члан 12.
Остваривању овог вида заштите и безбедности ученика служе поштовање одредаба Правила понашања у Школи и активности стручног тима за заштиту од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања.
Поред тога, остваривању заштите и безбедности ученика од поступака других лица служе и одредбе одредбе чл. 13. и 14. Правилника.
Члан 13.
За време трајања наставе и других активности, откључана су главна улазна врата и врата ка школском дворишту.
За откључавање улазних врата овлашћени су домар, директор, секретар и чистачице (по овлашћењу директора).
Пре почетка наставе, домар или чистачица (по одобрењу директора) откључава главна улазна врата, проверава стање школских просторија, о томе обавештава директора секретара и предузима друге неопходне мере.
Друга врата, ка школском дворишту,откључавају се по потреби.
Члан 14.
Када се у Школи не изводи настава нити друге активности сва улазна врата на школској згради су закључана.
За откључавање улаза на почетку радног времена у првој смени и за закључавање улаза на крају радног времена задужен је домар или чистачица по овлашћењу директора.
2. Заштита и безбедност од болести и повреда
Члан 15.
Ради остваривања заштите и безбедности ученика од болести и повреда, Школа:
1) води бригу о уредности и чистоћи школских просторија и школског дворишта;
2) води бригу о обављању прописаних лекарских прегледа запослених и ученика;
3) поступа по мерама надлежних органа донете по прописима у области здравства;
4) према својим могућностима обезбеђује коришћење школског намештаја, наставних и других средстава који су безбедни за употребу и одговарају психофизичким својствима ученика;
5) према својим могућностима примењује стандарде и нормативе који се односе на школски простор, број ученика у одељењу и друге услове за обављање делатности;
6) обезбеђује надзор наставника или стручног сарадника за време рада на уређајима или с предметима који могу изазвати повреду, као и за време извођења активности које представљају потенцијалну опасност за настанак повреде;
7) предузима мере у случају промена код ученика које се односе на његово здравствено стање и о томе обавештава његовог родитеља;
8) родитеља ученика чије здравствено стање, према процени директора, наставника или стручног сарадника, може представљати опасност за друге ученике и запослена лица, обавезује да таквог ученика одведе на одговарајући преглед и забрањује му долазак на наставу и друге активности које организује Школа, док надлежни лекар не потврди да опасност не постоји;
Члан 16.
Ученика чије здравствено стање, према налазу надлежног лекара, представља опасност за остале ученике и запослена лица, родитељи не смеју слати на наставу нити на друге активности у организацији Школе.
3. Заштита и безбедност од пожара, поплаве, електричне струје,
удара грома и других опасних појава
Члан 17.
Ради остваривања заштите и безбедности ученика од пожара, Школа је обавезна да се придржава Закона о заштити од пожара, пратећих прописа и свог општег акта о тој материји.
Члан 18.
Ради остваривања заштите и безбедности од поплаве и/или изливања фекалија, домар проверава исправност водоводних и канализационих инсталација и предузима потребне мере у случају уочених промена које могу угрозити безбедност.
Сви запослени и ученици обавезни су да без одлагања обавесте домара, директора или секретара о уоченим променама на водоводним и/или канализационим инсталацијама, које могу угрозити безбедност.
Члан 19.
Ради остваривања заштите и безбедности од електричне струје, домар проверава исправност електричних инсталација и предузима потребне мере у случају уочених промена које могу угрозити безбедност.
Сви запослени и ученици обавезни су да без одлагања обавесте домара, директора или секретара о уоченим променама на електричним инсталацијама, које могу угрозити безбедност.
Члан 20.
Уређаји, други предмети и материје који се користе у наставном процесу, за одржавање хигијене или у друге сврхе морају се држати ван домашаја неовлашћених лица, ако могу представљати опасност по живот и/или здравље ученика.
Члан 21.
Ради остваривања заштите и безбедности од удара грома, Школа редовно проверава исправност громобранских инсталација, у складу са прописима у тој материји.
Сви запослени и ученици обавезни су да без одлагања обавесте домара, директора или секретара о уоченим променама на громобранским инсталацијама, које могу довести у питање њихово функционисање.
Поред спровођења мера из ст. 1. и 2. овог члана, Школа је обавезна да за време грмљавине обезбеди да ученици буду у школској згради.
Члан 22.
Заштита и безбедност од других опасних ствари и појава остварује се сходном применом чл. 17. до 21. Правилника.
III. ЗАШТИТА И БЕЗБЕДНОСТ НА ПУТУ ИЗМЕЂУ КУЋЕ И ШКОЛЕ
Члан 23.
Директор и запослени прате стање саобраћајне сигнализације на прилазима Школи.
Сваки запослени обавезан је да о уоченим недостацима на саобраћајној сигнализацији обавести директора или секретара, који ће ради решавања проблема ступити у контакт с надлежним органима.
Члан 24.
Школа пред надлежним органима покреће иницијативе ради побољшања безбедности у саобраћају на прилазима Школи (постављање „лежећих полицајаца“, семафора и других уређаја, организовање дежурства саобраћајних полицајаца и тако даље).
Члан 25.
Поред активности усмерених на побољшање безбедности у саобраћају, у вези са заштитом и безбедношћу ученика на путу од куће до Школе и обратно, директор или запослени из реда наставног особља:
1) опомињу ученика којег сретну на његовом путу од куће до Школе или обратно, ако се небезбедно понаша;
2) о сваком небезбедном понашању ученика обавештавају његовог одељењског старешину, који о томе обавештава његовог родитеља и предузима друге мере;
IV. ЗАШТИТА И БЕЗБЕДНОСТ ВАН ЗГРАДЕ ШКОЛЕ И ШКОЛСКОГ ДВОРИШТА, ЗА ВРЕМЕ ОСТВАРИВАЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
И ДРУГИХ АКТИВНОСТИ КОЈЕ ОРГАНИЗУЈЕ ШКОЛА
Члан 26.
На остваривање заштите и безбедности ученика за време боравка на излету, екскурзији или настави у природи, као и за време извођења неке друге активности ван зграде Школе и школског дворишта, примењују се основне одредбе Правилника, а сходно се примењују његове одредбе о остваривању заштите и безбедности ученика у згради Школе и школском дворишту.
Поред одредаба из става 1. овог члана, на остваривање заштите и безбедности ученика ван зграде Школе и школског дворишта, за време остваривања образовно-васпитног рада и других активности које организује Школа, примењују се и одредбе чл. 27. и 28. Правилника.
- 1.Заштита и безбедност ученика за време извођења излета, екскурзија,
наставе у природи и сличних активности
Члан 27.
Приликом избора понуђача за извођење излета, екскурзија и сличних активности с ученицима, Школа ће посебну пажњу посветити његовој оспособљености за остваривање заштите и безбедности ученика за време активности која се организује.
Оспособљеност понуђача за остваривање заштите и безбедности ученика односи се нарочито на:
1) поседовање одговарајуће лиценце за рад;
2) кадровску и техничку опремљеност за организовање путовања ученика;
3) кадровску и техничку опремљеност за остваривање заштите и безбедности ученика у објекту у којем су смештени (физичко и техничко обезбеђење објекта, обезбеђена медицинска помоћ и тако даље);
4) квалитет исхране ученика.
V. ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 29.
Правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
Председник Школског одбора
__________________________
Правилник је заведен под деловодним бројем 02-316 од 20.06.2018. године, објављен је на огласној табли Школе дана 21.06.2018. године, а ступио је на снагу дана 29.06.2018године.
Секретар Школе
_____________________
Правила понашања у школи
ПРАВИЛА ПОНАШАЊА
У ШКОЛИ
Гимназија „ Сава Шумановић“ Шид
2018
На основу чл. 109. и 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“, број 88/17) и члана 41. Статута Гимназије „Сава Шумановић“ у Шиду (у даљем тексту: Школа), Школски одбор Школе, на седници одржаној 05.04.2018. године, једногласно је донео
П Р А В И Л А П О Н А Ш А Њ А У Ш К О Л И
I. ОСНОВНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 1.
Правилима понашања у Школи (у даљем тексту: Правила) уређује се понашање и међусобни односи запослених, ученика, родитеља односно других законских заступника ученика (у даљем тексту: родитељи) и трећих лица у Школи.
Члан 2.
Поштовањем Правила обезбеђује се успешно одвијање образовно-васпитне делатности Школе, побољшавају се радна дисциплина и безбедност у Школи, чување школске имовине и имовине ученика, запослених, родитеља и трећих лица и доприноси се повећању угледа Школе.
Члан 3.
У Школи се негују односи међусобног разумевања и уважавања личности ученика, одраслих, запослених и родитеља.
Запослени имају обавезу да својим радом и укупним понашањем доприносе развијању позитивне атмосфере у Школи.
Члан 4.
У Школи су забрањене дискриминација и дискриминаторско поступање, којим се на непосредан или посредан, отворен или прикривен начин, неоправдано прави разлика или неједнако поступа, односно врши пропуштање (искључивање, ограничавање или давање првенства), у односу на лице или групе лица, као и на чланове њихових породица или њима блиска лица на отворен или прикривен начин, а који се заснива на раси, боји коже, прецима, држављанству, статусу мигранта, односно расељеног лица, националној припадности или етничком пореклу, језику, верским или политичким убеђењима, полу, родном идентитету, сексуалној оријентацији, имовном стању, социјалном и културном пореклу, рођењу, генетским особеностима, здравственом стању, сметњи у развоју и инвалидитету, брачном и породичном статусу, осуђиваности, старосном добу, изгледу, чланству у политичким, синдикалним и другим организацијама и другим стварним, односно претпостављеним личним својствима, као и по другим основима утврђеним законом којим се прописује забрана дискриминације.
Не сматрају се дискриминацијом посебне мере уведене ради постизања пуне равноправности, заштите и напретка лица, односно групе лица која се налазе у неједнаком положају.
Школа је дужна да предузме све мере прописане законом када се посумња или утврди дискриминаторно понашање у Школи.
Препознавање облика дискриминације од стране запосленог, ученика, родитеља или трећег лица у Школи врши се на основу ближих критеријума које заједнички прописују министар надлежан за послове образовања (у даљем тексту: министар) и министар надлежан за људска и мањинска права.
Члан 5.
У Школи су, према запосленом, ученику, родитељу или трећем лицу, забрањени:
1) дискриминација и дискриминаторно поступање;
2) физичко, психичко, социјално, сексуално, дигитално и свако друго насиље;
3) злостављање и занемаривање;
4) понашање које вређа углед, част или достојанство;
5) страначко организовање и деловање.
Члан 6.
Под насиљем и злостављањем подразумева се сваки облик једанпут учињеног, односно понављаног вербалног или невербалног понашања које има за последицу стварно или потенцијално угрожавање здравља, развоја и достојанства личности детета, ученика и одраслог.
Занемаривање и немарно поступање представља пропуштање Школе или запосленог да обезбеди услове за правилан развој детета, ученика и одраслог.
Школа је дужна да одмах поднесе пријаву надлежном органу ако се код детета, ученика или одраслог примете знаци насиља, злостављања или занемаривања.
Члан 7.
Физичким насиљем сматра се: физичко кажњавање детета, ученика или одраслог од стране запосленог, родитеља или трећег лица у Школи; свако понашање које може да доведе до стварног или потенцијалног телесног повређивања детета, ученика, одраслог или запосленог; насилно понашање запосленог према детету, ученику или одраслом, као и ученика и одраслог према другом ученику, одраслом или запосленом.
Психичким насиљем сматра се понашање које доводи до тренутног или трајног угрожавања психичког и емоционалног здравља и достојанства.
Социјалним насиљем сматра се искључивање детета, ученика и одраслог из групе вршњака и различитих облика активности Школе.
Сексуалним насиљем и злостављањем сматра се понашање којим се дете и ученик сексуално узнемирава, наводи или приморава на учешће у сексуалним активностима које не жели, не схвата или за које није развојно дорастао или се користи за проституцију, порнографију и друге облике сексуалне експлоатације.
Дигиталним насиљем и злостављањем сматра се злоупотреба информационо комуникационих технологија која може да има за последицу повреду друге личности и угрожавање достојанства и остварује се слањем порука електронском поштом, смс-ом, ммс-ом, путем веб-сајта (web site), четовањем, укључивањем у форуме, социјалне мреже и другим облицима дигиталне комуникације.
Школа је дужна да надлежном органу пријави сваки облик насиља, злостављања и занемаривања у Школи почињен од стране родитеља или трећег лица у Школи.
Члан 8.
У Школи је забрањен сваки облик насиља и злостављања о којима говоре Правила, од стране ученика, родитеља или одраслог лица, над наставником, стручним сарадником и другим запосленим лицима.
Због повреде забране из става 1. овог члана против родитеља се подноси прекршајна или кривична пријава.
Члан 9.
Поступање у Школи као одговор на насиље и злостављање спроводи се према Протоколу поступања у установи у одговору на насиље и злостављање, који утврђује садржај и начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите од насиља, злостављања и занемаривања, а доноси га министар.
Препознавање невербалних облика злостављања ученика од стране запосленог за време неге, одмора и рекреације и других облика васпитно-образовног рада врши се на основу ближих услова које прописује министар.
Члан 10.
У Школи је забрањено свако понашање којим се вређа углед, част или достојанство – запосленог према детету, ученику и одраслом; детета, ученика и одраслог према запосленом; родитеља или трећег лица према запосленом; запосленог према родитељу; детета, ученика и одраслог према другом детету, ученику или одраслом.
Директор Школе (у даљем тексту: директор) дужан је да у року од три дана од дана сазнања за повреду забране из става 1. овог члана предузме одговарајуће активности и мере у оквиру надлежности Школе.
Препознавање понашања којима се вређа углед, част или достојанство у Школи врши се према ближим условима о начину препознавања тавог понашања, које заједнички прописују министар и министар надлежан за људска и мањинска права.
Поступање Школе када се посумња или утврди вређање угледа, части или достојанства, начине спровођења превентивних и интервентних активности, услове и начине за процену ризика, начине заштите и друга питања од значаја за заштиту, прописује министар.
Члан 11.
Према ученицима који чине повреде обавеза ученика и повреде забрана могу се примењивати само оне мере које су утврђене законом или општим актом Школе.
Члан 12.
У Школи је забрањено страначко организовање и деловање и коришћење школских просторија у такве сврхе.
II. ПОНАШАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ
Члан 13.
Запослени имају обавезу да својим радом, укупним понашањем и изгледом доприносе угледу Школе и развијању позитивне атмосфере у Школи.
Члан 14.
Сви запослени су обавезни:
1) да редовно и на време долазе на посао;
2) да савесно обављају послове свог радног места;
3) да благовремено обавештавају директора, помоћника директора или секретара Школе о спречености за рад;
4) да се уздржавају од радњи којима се крше права ученика и/или других лица;
5) да се старају о остваривању права, обавеза и одговорности ученика;
6) да пријављују директору или Школском одбору кршење права ученика;
7) да долазе на посао прикладно одевени;
8) да пре или за време рада не узимају алкохол нити друга средства која утичу на способност за рад;
9) да не пуше у просторијама Школе нити у школском дворишту;
10) да не уносе у Школу нити у школско двориште оружје или друга опасна средства којима се може угрозити живот и тело ученика, запослених и трећих лица или се може нанети материјална штета;
11) да за време рада не користе мобилни телефон нити друга средства којима се може омести процес рада;
12) да не оштећују имовину Школе, ученика, других запослених, родитеља ученика и трећих лица;
13) да користе средства Школе и потрошни материјал само у службене сврхе;
14) да не износе школску евиденцију, друга документа, средства Школе нити потрошни материјал без одобрења директора или помоћника директора;
Члан 15.
Наставник је обавезан да у Школу дође најмање 10 минута пре почетка часа.
Дежурни наставник је обавезан да у Школу дође најмање 30 минута пре почетка наставе у смени.
Члан 16.
Дежурни наставник дежурство обавља пре почетка смене и за време великог одмора.
Члан 17.
Дежурни наставник:
1) стара се о одржавању реда и о безбедности у школској згради и у школском дворишту;
2) предузима мере у случају нарушавања реда или угрожавања безбедности;
3) издаје налоге дежурним ученицима и помаже им у раду;
4) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, помоћником директора и другим лицима запосленим у Школи;
Члан 18.
Дежурство се обавља у улазном холу и у школском дворишту, а по потреби и на другим местима, у складу са одлуком главног дежурног наставника.
Главни дежурни наставник утврђује присуство и одсуство дежурних наставника и о томе води евиденцију.
Главни дежурни наставник дежура и координира рад дежурних наставника и дежурних ученика.
Члан 19.
Домар је обавезан да, осим у време када обавља послове у другим деловима Школе или користи одмор у току дневног рада, дежура у улазном холу Школе.
Члан 20.
Спремачица је обавезна да пре и после одржавања хигијене у просторијама у којима се одвија рад наставника и других запослених, дежура у холу или ходнику Школе, односно испред просторија у којима одржава хигијену.
За време у које спремачица користи дневни одмор или је из других разлога одсутна са свог радног места, друге спремачице преузимају надзор над њеним радним местом, у складу са распоредом који утврђује директор на предлог секретара Школе.
Члан 21.
Домар и спремачице обавезни су да без одлагања обавештавају дежурног наставника, директора, помоћника директора или секретара Школе о свакој промени која може довести до нарушавања реда и безбедности у Школи.
III. ПОНАШАЊЕ УЧЕНИКА
Члан 22.
Ученици су обавезни:
1) да се придржавају Правила и других општих аката Школе у просторијама Школе и школском дворишту, на другом месту на којем се изводи образовно-васпитни рад, као и на путу између куће и Школе;
2) да се придржавају одлука органа Школе;
3) да поступају по налогу директора, помоћника директора, наставника и стручних сарадника;
4) да се за решавање проблема у односима са другим ученицима, запосленима, родитељима или трећим лицима обраћају дежурном наставнику или одељењском старешини, а по потреби и другим лицима запосленим у Школи;
5) да редовно похађају наставу и друге облике образовно-васпитног рада и да уредно извршавају своје школске обавезе;
6) да не закашњавају на наставу нити на друге облике образовно-васпитног рада;
7) да савесно раде на усвајању знања, вештина и вредносних ставова прописаних школских програмом;
8) да прате сопствени напредак и да извештавају о томе наставнике и родитеље;
9) да у поступку оцењивања покажу своје стварно знање без коришћења разних облика преписивања и других недозвољених облика помоћи;
10) да не ометају извођење наставе и да не напуштају час или други облик образовно-васпитног рада без претходног одобрења наставника;
11) да поштују личност других ученика, наставника и осталих запослених у Школи;
12) да се уљудно понашају према другим ученицима, запосленима у Школи, родитељима и трећим лицима;
13) да се пристојно одевају;
14) да благовремено правдају изостанке;
15) да чувају имовину Школе и чистоћу и естетски изглед школских просторија и школског дворишта;
16) да се старају о очувању животне средине и да се понашају у складу с правилима еколошке етике;
17) да се уздржавају од уношења било каквих измена у школској евиденцији;
18) да за време образовно-васпитног рада поштују забрану употребе мобилног телефона и свих других средстава којима се може ометати рад;
19) да у згради Школе нити у школском дворишту, за време обављања образовно-васпитног рада ван зграде Школе и школског дворишта, као ни на путу између куће и Школе, не носе оружје или друга опасна средства којима се може угрозити живот и тело ученика, запослених, родитеља и трећих лица или се може нанети материјална штета;
20) да се уздржавају од употребе дувана, алкохола, наркотичких и сличних средстава и од подстрекавања других ученика на такву употребу;
21) да се уздржавају од изазивања туче и учествовања у тучи;
22) да се уздржавају од изражавања националне, расне и верске нетрпељивости.
Члан 23.
Ученици су обавезни да буду у Школи најмање пет минута пре почетка наставе или другог облика образовно-васпитног рада.
Члан 24.
Пет минута пре почетка наставе, на звук првог звона, ученици су обавезни да, разврстани по одељењима, буду спремни за улазак у Школу.
Члан 25.
На знак дежурног наставника, ученици у реду и миру крећу према својим учионицама.
У време оглашавања другог звона, односно звона за почетак часа, ученици треба да буду у својим учионицама и да мирно чекају долазак наставника.
Уколико је реч о учионицама које откључава наставник, ученици у реду и миру чекају наставника испред учионице.
Члан 26.
Ученици који су закаснили на час не смеју се задржавати у холовима, ходницима и другим просторијама Школе, него у пратњи дежурног ученика одлазе да присуствују часу.
Члан 27.
По завршетку школских обавеза, ученици у реду и миру излазе из Школе.
Члан 28.
Редар је обавезан да буде у учионици најмање 20 минута пре почетка наставе.
Одељењски старешина сваке недеље одређује по два редара.
Редар:
1) проветрава учионицу пре почетка наставе и за време великог одмора и обавља друге радње са циљем да се учионица припреми за наставу;
2) извештава наставника о одсутним ученицима;
3) чува личне предмете, књиге и прибор ученика;
4) пријављује наставнику сваки нестанак или оштећење имовине Школе, ученика или запослених лица;
5) обавештава наставника о променама које могу утицати на безбедност ученика и/или других лица.
Члан 29.
Дежурни ученик обавезан је да на месту дежурства буде најмање 30 минута пре почетка наставе у смени.
Дежурство се обавља у улазном холу Школе.
Ученици су ослобођени од наставе за дан на који обављају дежурство.
Дежурни ученик:
1) евидентира родитеље ученика и трећа лица која улазе у Школу, уписивањем њихових личних података и циља доласка;
2) ученике који су закаснили на наставу прати до учионице;
3) звони за улазак у Школу, као и за почетак и крај часа;
4) уочава све промене које могу довести до нарушавања реда и безбедности у Школи и о њима без одлагања обавештава дежурног наставника, директора, помоћника директора или секретара Школе;
5) ради испуњавања својих обавеза, сарађује с директором, помоћником директора, дежурним наставником и другим лицима запосленим у Школи.
За дежурног ученика не може бити предложен ученик који има једну или више недовољних оцена и/или смањену оцену из владања.
IV. ПОНАШАЊЕ РОДИТЕЉА И ТРЕЋИХ ЛИЦА
Члан 30.
Родитељи и трећа лица (у даљем тексту: остала лица) обавезни су да поштују Правила и друге опште акте Школе.
Члан 31.
Остала лица обавезна су да се приликом уласка у школску зграду јаве дежурном ученику, ради евидентирања.
Члан 32.
Остала лица обавезна су да се према ученицима, запосленима и другим лицима која се затекну у школској згради или школском дворишту понашају уљудно.
Члан 33.
Родитељи, поред обавеза које су заједничке за сва остала лица, имају и следеће обавезе:
1) да благовремено обавештавају Школу о спречености свог детета да присуствује настави и да правдају изостанке свог детета;
2) да на позив органа Школе, педагога, психолога или наставника дођу у Школу;
3) да редовно измирују новчана дуговања према Школи;
4) да редовно долазе на родитељске састанке и да се интересују за учење и владање свог детета;
5) да учествују у раду органа Школе чији су чланови.
V. ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ
Члан 34.
Даном ступања на снагу Правила престаје да важи Правила понашања у установи, заведен под бројем 02-487/8, од 23.12.2013. године.
Члан 35.
Правила ступају на снагу осмог дана од дана објављивања на огласној табли Школе.
Председник Школског одбора
__________________________
Правила су заведена под деловодним бројем 02-165, од 10.04.2018. године, објављена су на огласној табли Школе дана 11.04. 2018. године, а ступила су на снагу дана 19.04.2018. године.
Секретар Школе
____________________
Историјат
Гимназија „Сава Шумановић“
Школске 1951/1952. године у Шиду основана је Потпуна мешовита гимназија. Током свог постојања пролазила је кроз бројне реформе образовања и неколико пута мењала име да би 1961. године добила данашњи назив Гимназија „Сава Шумановић“ Шид. Школа је добила назив по сликару Сави Шумановићу који је одрастао у Шиду, где је живео и стварао и последњих година свог живота.
Као гимназија општег смера постоји од школске 1990/1991. године, а одобрењем Министарства просвете од школске 2005/2006. године уписујемо једно одељење смера економски техничар и од 2015/2016. године и једно одељење друштвено – језички смер.
Велики број матураната наше школе успешно наставља даље школовање и постају угледни стручњаци у разним областима.
Гимназија "Сава Шумановић"
Фотографије преузете са facebook странице Записи једног Шиђанина.
obnova gimnazije 1950..jpg
https://gimnazijasid.edu.rs/images/god2019/jovana/prezentacija_skole/obnova gimnazije 1950..jpg
prva generacija sidskih gimnazijalaca.jpg
prva generacija sidskih gimnazijalaca1.jpg
1952. folklor Sidske gimnazijie.jpg
Folklorna sekcija Sidske gimnazije 1951..jpg
folklor sidske gimnazije 1952 53.jpg
Шидски гимназијалци 1952. (глумци) позоришни комад Девојачка клетва.jpg
Шидски гимназијалци 1952. (глумци) позоришни комад Девојачка клетва.jpg
Гимназијалци 1953..jpg
Фотографије преузете са facebook странице Записи једног Шиђанина.